לקראת חתימת הסכם הגרעין: גנץ ימריא לפגישה בוושינגטון

שלמה ריזל No Comments on לקראת חתימת הסכם הגרעין: גנץ ימריא לפגישה בוושינגטון

זאת על רקע הדיווחים לפיהם המעצמות ואיראן קרובות מתמיד לחתום על הסכם גרעין חדש. מטרת הנסיעה היא לנסות להביא לשינויי סעיפים המהותיים לישראל

צילום: אלעד מלכה
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר הביטחון בני גנץ יצא מחר (חמישי) לביקור בוושינגטון, שם הוא צפוי לפגוש את היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן. זאת על רקע הדיווחים לפיהם המעצמות ואיראן קרובות מתמיד לחתום על הסכם גרעין חדש. מטרת הנסיעה היא לנסות להביא לשינויי סעיפים המהותיים לישראל.

בתוך כך, צבא ארצות הברית הודיע כי כוחותיו תקפו מתקני תשתית שהיו בשימוש של משמרות המהפכה האיראניות באזור דיר א-זור שבסוריה. על פי הדיווח, מטרתן של תקיפות אלה היה להגן על כוחות הצבא ממתקפות על ידי ארגונים הנתמכים על ידי איראן. בהודעה לא צויין אם היו נפגעים בתקיפה.

ראש הממשלה החליפי ומחזיק "תיק איראן" בממשלה, נפתלי בנט קרא אתמול (שלישי) לממשל האמריקאי להימנע מחתימה על ההסכם. "אני קורא לנשיא ביידן ולממשל האמריקני, גם ברגע זה, בדקה ה-90, להימנע מחתימה על ההסכם עם איראן. הסכם זה יזרים כרבע טריליון דולר לקופת משטר הטרור האיראני ולזרועותיו האזוריות, ויאפשר לאיראן לפתח, להתקין ולהפעיל צנטריפוגות כמעט ללא מגבלה, בעוד כשנתיים בלבד.

בנט הוסיף "משך שנה, גם בפעמים שהדבר נראה קרוב, הצלחנו לשכנע את ידידינו בבית הלבן להימנע מכניעה לדרישות האיראניות, ואני מקווה שכך יהיה גם כעת.

עוד הדגיש ראש הממשלה החליפי: "כך או אחרת, מדינת ישראל אינה צד להסכם, אינה מחויבת לשום מגבלה מכוח ההסכם הנרקם, ותפעל בכל הכלים למנוע התקדמות בתכנית הגרעין האיראנית".

בימים האחרונים חלה התקדמות משמעותית בשיחות בין המעצמות לאיראן בנושא הסכם הגרעין ובקרוב צפוי להיחתם ההסכם, אליו מתנגדת ישראל בחריפות.

מחלקת המדינה האמריקנית הודיעה שלשום כי "הסכם הגרעין עם איראן קרוב יותר משהיה לפני כשבועיים". בהודעת מחלקת המדינה נאמר עוד כי ארצות הברית בוחנת ברצינות את התגובה האיראנית, וכי נראה שאיראן השמיטה כמה מדרישותיה. דובר מחלקת המדינה, נד פרייס, הוסיף בתדרוך לתקשורת כי עדיין יש בעיות הדורשות פתרון".



0 תגובות